Sivusto on muuttanut osoitteeseen kaisaspies.fi. Sinut ohjataan uuteen osoitteeseen automaattisesti hetken kuluttua.

sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Paras argumentti voittaa

Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Saurin mukaan paras argumentti voittaa aina. Jos haluan muuttaa maailmaa, minulla täytyy olla parhaat perustelut asialleni ja kas, maailma muuttuu. Jos paras argumentti ei voita, on kyseessä mielivaltainen vallankäyttö. Parhain perustelu tulee kuitenkin voittamaan - siihen vain voi mennä aikaa.

Mielestäni Saurin ajatus on kiehtova. Jos siis esitykseni ei mene läpi, en ole perustellut sitä riittävän hyvin. Tämä on vain hyvä, sillä joku on argumentoinut minua paremmin eli jollain on minua parempi ajatus. Toinen vaihtoehto on, että muut puolueet ovat tehneet lehmänkauppoja, mutta koska minä olen perustellut parhaiten, tulee minun esitykseni toteutumaan joskus tulevaisuudessa.

Jostain syystä tämä ajatus lohduttaa minua hetkinä jolloin tuntuu, että en kahden hengen valtuustoryhmällämme voi saada mitään merkittävää aikaan. Huono perehtyminen asiaan näkyy aina. Valtuustotyössä ei siis ole kyse kummemmasta kuin kotiläksyjen tekemisestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti